ALBUM LAGU IBAN MODEN TERBARU AKAN MUNCUL

Salam sejahtera buat semua sahabat. Saya baru sahaja pulang(4 Mac 2009) dari KL dalam mengusahakan satu aktiviti. Saya telah berjaya menerbitkan sebuah album lagu Iban termoden yang mengandung 10 buah lagu dengan seorang penerbit terkenal di KL. Pada awalnya, saya tidak percaya yang saya telah melakukan tugas ini dengan begitu baik sekali. Saya tidak percaya saya telah menjebakkan diri di dalam industri muzik.

Pada 1 Mac 2009 saya masuk studio dan sesi recording bermula jam 7 malam. Alangkah derita dan sengsaranya saya melalui setiap liku-liku kegementalan diri. Tujuh buah lagu berjaya dibuat dalam satu malam. Recording itu berakhir pada jam 4 pagi. Cukup penat dan mengantuknya saya. Paling ketara apabila kerongkong saya mula sakit tetapi syukur juga kerana saya dapat menyembuhkannya dalam waktu yang singkat. Pertama kali suara berkumandang, bulu roma komposer saya berdiri. Saya sendiri tidak percaya yang lagu-lagu berkenaan mantap. Saya berjaya mencipta lagu-lagu berkenaan dengan begitu baik.

Namun, saya masih berkira-kira untuk meletakkan judul lagu hit dalam album berkenaan. Tetapi saya kagum dengan kebolehan diri. saya tidak percaya saya boleh pergti sejauh ini dan selepas ini saya pasti sibuk dengan tawaran untuk membuat show. Untuk pengetahuan rakan-rakan semua, selepas ini saya akan menjadi DJ RADIO RTM miri dalam ruangan randau Sastera Utara. Pada 7 April 2009 saya berada di konti. Saya berharap para rakan sastera di bumi kenyalang memberi import kepada saya. Saya percaya saya akan menghubungi rakan-rakan bila berada di conti nanti.

Tiga hari tiga malam saya buat recording dan sempat buat sebuah video kelip yang amat menarik sekali. Selepas ini saya akan membuat video kelip untuk 9 buah lagu di mana komposer berkenaan akan datang ke Sarawak. Cuma saya belum memilih tempat yang sesuai.

Salam buat semua

3 comments:

TUNTUNG LANG said...

Tahniah....
Arapka terus mujur...

angela said...

arap ka mujur...kitai iban je meh ulih ngemaju engau ngubah fikir bangsa diri...

ct said...

tahniah kerana Jaya telah berjaya, suara ok juga.Nyaring serta lemak merdu semua cukup.